Service Parts


Jak zaproponować stosunkowo niedrogi produkt w jakości satysfakcjonującej odbiorcę końcowego?

Taki dylemat powstał w momencie tworzenia linii produktowej „Service Parts’’, a rozwiązanie okazało się relatywnie proste.

Problem wysokich kosztów produkcji dotknął praktycznie wszystkich liczących się producentów części zamiennych. Dotyczyło to zarówno firm japońskich jak i tych ulokowanych w Europie. Aby obniżyć koszty własne zaczęto przenosić swoją produkcję do krajów taniej siły roboczej. Wiele znanych firm produkujących części zamienne ulokowało swoje nowe fabryki na terenie Chin, Malezji czy Indii.

 
Bardzo często były tworzone spółki Joint Venture z lokalnymi producentami. Przenoszono praktycznie całe linie produkcyjne do nowych lokalizacji. Najczęściej nadzór i kadra menedżerska pochodziła z Europy lub Japonii. Duże inwestycje spowodowały ze na początku XXI wieku rozwój tego typu działalności był niezwykle intensywny. Jednak plany rozwojowe zostały częściowo zastopowane kiedy pojawił się kryzys ekonomiczny. Powstały wolne moce produkcyjne. Chęć utrzymania istniejącej infrastruktury spowodowała iż część z tych fabryk rozpoczęła sprzedaż poza własną siecią dystrybucji. Dzięki tej sytuacji można było otrzymać produkt bardzo dobry jakościowo w relatywnie niskiej cenie. Dodatkowo istotnym argumentem było dostosowanie ich oferty do asortymentu oferowanego na rynek europejski.

Wszystkie produkty oferowane w ramach linii Service Parts mają już wieloletnią historię sprzedaży Europie. Większość europejskich firm specjalizujących się w dystrybucji części do samochodów produkcji azjatyckiej opiera swoje oferty na tych samych dostawcach. Produkty te sprzedawane są w markach własnych znanych dystrybutorów włoskich, niemieckich czy angielskich.

Te fakty upoważniają nas do stwierdzenia, że produkty Service Parts oferują najbardziej satysfakcjonującą relację pomiędzy ich jakością i ceną.